Tamico liittyy osaksi Tietokeskusta

14.08.2018 Tiedote

Vuonna 1986 perustettu Tamico yhdistyy vuonna 1989 perustetun Tietokeskuksen kanssa. Koko Tamicon henkilöstö ja entiset omistajat jatkavat uuden organisaation palveluksessa. Asiakkaalla säilyvät omat tutut yhteyshenkilöt. Nykyiset palvelut, tukikanavat sekä sopimukset jatkuvat ennallaan.  Yhdistyneillä yrityksillä on tämän jälkeen yli 70 asiantuntijaa Pirkanmaalla ja lähes 300 työntekijää 11 eri kaupungissa Suomessa.

 

Tamicon toimitusjohtaja Hannu K. Mattilan mukaan järjestely mahdollistaa entistä laajemman ja syvemmän palveluvalikoiman asiakkaille.

  • IT-ala on murroksessa. Erityisesti asiakkaita kiinnostaa saada hankittua koko tietotekniikka skaalautuvana kiinteähintaisena palveluna, ilman sitoumuksia. Myös kohonneet kriittisyysvaatimukset palveluiden käytettävyyden osalta, tietoturvan korostunut merkitys sekä asiakkaiden halu hyödyntää laajemmin pilvipalveluita ovat keskeisiä asioita.

Yhä useammat asiakkaat vaativat, että palvelut ja tuki ovat käytettävissä 24/7 periaatteella. Liittymällä osaksi Tietokeskusta kykymme palvella asiakkaita nousee aivan uudelle tasolle, koska asiakkaidemme käytössä on koko uuden organisaation resurssit ja osaaminen.

Tietokeskuksen toimitusjohtaja Janne Lipiäisen mukaan yrityskaupat vahvistavat yrityksen kasvustrategiaa.

  • On ilo liittää Tamico osaksi Tietokeskuksen perhettä. Haluamme olla valtakunnallisesti lähellä asiakkaitamme ja varmistaa, että parhaat osaajat ovat asiakkaiden kanssa samassa kaupungissa – nyt pystymme olemaan pk-yrityksille entistä vahvempi kumppani. Pirkanmaalla tavoitteenamme on kasvaa pk-yritysten johtavaksi IT-palveluiden toimittajaksi. Aiomme kasvattaa työntekijöidemme määrää alueella ensi vuoden loppuun mennessä yli sataan asiantuntijaan, Lipiäinen sanoo.

 

Muuttuva digimaailma vaatii erikoisosaamista

Tietokeskus ja Tamico pyrkivät jatkuvasti kehittämään palvelutarjontaansa vastatakseen asiakkaiden muuttuviin IT-palveluiden tarpeisiin.

  • Yhä useampi organisaatio keskittyy ydinosaamiseensa ja ostaa palveluita. Näen tietotekniikan roolin Pk-yrityksissä kasvavan etenkin työn tuottavuuden kehittymisen kannalta. Kyse ei ole vain uusien ratkaisuiden hankkimisesta, vaan yhä enemmän siitä, että työntekoa tehostavista välineistä, kuten pilvipalveluista ja uusista tavoista tehdä tietotyötä otetaan organisaation kannalta paras mahdollinen hyöty irti, Lipiäinen kertoo.

Järjestelyn myötä IT-tuki-, konesali- ja pilvipalveluita tarjoavan Tietokeskuksen henkilöstön määrä kasvaa lähes 300 asiantuntijaan yhdessätoista kaupungissa Suomessa.

 

Lisätietoja

Hannu K. Mattila, toimitusjohtaja, 044 755 2260, hannu.k.mattila@tamico.fi

Janne Lipiäinen, toimitusjohtaja, 040 510 9117, janne.lipiainen@tietokeskus.fi

 

Tiedote asiakkaille ja yhteistyökumppaneille

Lehdistötiedote